6 – А клас
Практичні завдання
з теми «Іменник»
1.
Розподільний диктант
Записати іменники у дві колонки: 1) ті, що вживаються
тільки у формі однині; 2) ті, що вживаються лише в множині.
Радощі,
врода, пестощі, Київ, пахощі, Дніпро, Карпати, ножиці, ворота, хід, сміливість,
граблі, чорнило, окуляри, білило, коноплі, гіпс, мед, сходи, сани, сіни, ясла,
малювання.
2.
Коментоване письмо
Записати, розкриваючи дужки. Пояснити правопис іменників.
(К,
к)конвалія — багаторічна (Р, р)ослина. Вона поширена в (Є, є)вропі, (С, с)ередземномор’ї,
(С, с)хідному (С, с)ибіру, на (Д, д)алекому (С, с)ході, в (К, к)итаї та (П,
п)івнічній (А, а)мериці. Трапляється (К,
к)конвалія також майже по всій (У, у)країні.
3. Переписати, розкриваючи дужки. З’ясувати відмінки
іменників, виділити закінчення.
Ти стежив за
(мати), як вона ступає по (підлога), як осміхається, як тримає вже посічену
сивиною (голова). Але найчастіше, мабуть, твій (зір)
ловив її проворні (руки).
Навіть тоді, коли не мали ніякого (діло), руки (мати) не залишалися в
абсолютному (спокій), вони легенько ворушились, як ворушаться під (вода) стебла
водяних (лілії) від ледь чутної (течія).
І невсипно працювали. Жодної
(хвилька) не віддаючи (відпочинок), руки (мати) знаходили (робота). Вони
владарювали на (припічок), в (піч), на (комин), на (мисник). Так багато в
(життя) переробивши, вони не зупинялись, не могли зупинитись, а постійно
священнодіяли...
4. Дослідження-пошук
Подані
іменники поставити у формі родового, давального, орудного відмінків однини.
Мрія, група, кухня, суддя,
стаття, межа, вчителька, сосна, пісня, земля, війна, сусіда, операція, сім’я,
надія, людина, круча.
5. Розподільний диктант
Розподіліть іменники на стовпчики відповідно до
належності до відміни.
Гай, осика, узгір’я, море,
вітер, паляниця, глибінь, глибина, тиша, Дніпро, Славута, гуркіт, дитинча,
життя, площа, відповідальність, ім’я, честь, воля, стаття, завдання, жито,
пшениця, колосся, обличчя, надія, блакить, хмара, рукавиця, пагорб, підземелля,
гривня, сім’я, мати, теля, буря, товариш, селище, школяр.
Комментариев нет:
Отправить комментарий