9 - А, Б
Виконати в робочому зошиті
Контрольна робота з теми «Безсполучникове складне речення»
1.
Записати слова, виправивши помилки там, де потрібно
Будь що будь, восновному, по – перше, Мінюст, «Червона
Книга України», темно зелені стіни, з-під торішнього лисття, шевченківські
свята, шевченкова риса, шевченківська земля, непрочитана книга, неросказана
вчасно історія.
2.
Перебудувати подані речення на складні безсполучникові,
розставивши відповідні розділові знаки.
А. Якщо березень з водою, то квітень буде з травою.
Б. Я пам’ятаю, що на Дніпрі од берегів так пахли трави.
3.
Записати речення, розставити розділові знаки, визначити
граматичні основи, тип частин, вид смислових зв’язків.
А. Мабуть у кожного так буває
часто в місті село мені сниться.
Б. На
Михайла ніч ясна буде зима сніжна й красна.
В. Мороз притискує зривається північний вітер
віщуючи хуртовину мете сніг через рейки огортаючи все навколо теплою білою
ковдрою.
4.
Виконати синтаксичний розбір речення (схема на блозі)
Сашко навшпиньках зайшов у свою кімнату хутко ліг заплющив очі у
синьому океані біля його хати повз грушу пропливали білі айсберги.
5.
Відредагувати речення, виправивши помилки орфографічні, пунктуаційні, лексичні
або граматичні).
А. Саме цікаве хоббі має мій товариш - він фотографує містські пейзажі в дощову
погоду.
Б. Вибачаюся я запізнився із-за негоди.
6.
Установити відповідність
|
А. Усе минеться одна праця залишиться.
Б. Світило сонце парувала земля.
В. Весною сій
восени збереш.
Г. Щастя не кінь прямої дороги не визнає.
Д. Пора повертатися до двора
сходять місяць і зоря.
Е. Лягло сонце за горою зірки засіяли.
|
1 [
], [ ].
послідовність
2 [ ]
— [наслідок].
3 [
]: [пояснення].
4 [ ]
— [ ].
зіставлення
5 [
]: [причина].
6 [
]; [ ].
одночасність
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий