9 - А, Б
Виконати в робочому зошиті
Контрольна робота з теми «Безсполучникове складне речення»
1.
Записати слова, виправивши помилки там, де потрібно
Будь що будь, восновному, по – перше, Мінюст, «Червона
Книга України», темно зелені стіни, з-під торішнього лисття, шевченківські
свята, шевченкова риса, шевченківська земля, непрочитана книга, неросказана
вчасно історія.
2.
Перебудувати подані речення на складні безсполучникові,
розставивши відповідні розділові знаки.
А. Якщо березень з водою, то квітень буде з травою.
Б. Я пам’ятаю, що на Дніпрі од берегів так пахли трави.
3.
Записати речення, розставити розділові знаки, визначити
граматичні основи, тип частин, вид смислових зв’язків.
А. Мабуть у кожного так буває
часто в місті село мені сниться.
Б. На
Михайла ніч ясна буде зима сніжна й красна.
В. Мороз притискує зривається північний вітер
віщуючи хуртовину мете сніг через рейки огортаючи все навколо теплою білою
ковдрою.
4.
Виконати синтаксичний розбір речення (схема на блозі)
Сашко навшпиньках зайшов у свою кімнату хутко ліг заплющив очі у
синьому океані біля його хати повз грушу пропливали білі айсберги.
5.
Відредагувати речення, виправивши помилки орфографічні, пунктуаційні, лексичні
або граматичні).
А. Саме цікаве хоббі має мій товариш - він фотографує містські пейзажі в дощову
погоду.
Б. Вибачаюся я запізнився із-за негоди.
6.
Установити відповідність
А. Усе минеться одна праця залишиться.
Б. Світило сонце парувала земля.
В. Весною сій
восени збереш.
Г. Щастя не кінь прямої дороги не визнає.
Д. Пора повертатися до двора
сходять місяць і зоря.
Е. Лягло сонце за горою зірки засіяли.
|
1 [
], [ ].
послідовність
2 [ ]
— [наслідок].
3 [
]: [пояснення].
4 [ ]
— [ ].
зіставлення
5 [
]: [причина].
6 [
]; [ ].
одночасність
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий